darbuka fiyatları, darbuka, darbuka çal, darbuka dersi, darbuka ritimleri, darbuka ritmi,
2 sene önce bakkalgrup tarafından yazıldı, kez görüntülendi ve hiç yorum yapılmadı.

Şiddet Farkları İle Vuruşlar

Şiddet Farkları İle Vuruş

Frekans ve değerleri eşit zamanlara belirli aralıklar ile şiddet farkları verilerek kuvvetli ve hafifKırmızıgül R04 Alüminyum Darbuka. Devamını Oku ... » zamanlar oluştururlur ve ritmik bir uyum meydana getirilir. Bir kuvvetli ve bir hafif olmak üzere sıralanan eşit değerli bir sesi kulak birbirinden farklı, ikili olarak algılar; kulakta ikili ve ritmKayseri'de 300 İlköğretim Öğrencisinden Ritm Şov. Devamını Oku ... » algısı meydana gelir. Yine benzer şekilde bir kuvvetli, bir yarı kuvvetli ve bir hafif olmak üzere sıralanan zamanları ve vuruşUsul Nedir?. Devamını Oku ... »ları kulak üçlü algılar, kulakta üçlü bir uyum ve ritm algısı meydana gelir.

Sonuç

Kuvvetli, yarı kuvvetli ve hafif zamanlar ve vuruşlar ritmik bir uyum oluşturur. Frekans ve değerleri eşit sesler ve zamanlar şiddet farkları bulunmadığı taktirde tekrar edilmeleri halinde bir ahenk ve ritm algısı oluşturmazlar.

Usullerin uygulanmasında kuvvetliden hafife ve daha hafife kadar şiddet farkları olan vuruşların bulunduğu görülür. Ayrıca bir sarkacın veya rakkasın peryodik hareketinde; bir elin dize düzenli vurup kalkmasındaki vuruşta, şiddet farkı bulunduğu izlenir. Bir vuruşta, ilk peryotun (sarkacın gidişinin, elin dize vuruşunun) kuvvetli zaman. İkinci peryotun (sarkacın gelişinin, elin dizden kalkışının) hafif zaman olduğu anlaşılır. Her sesin de ilk yarısı kuvvetli, ikinci yarısı ve sonuna doğru hafiftir. Sukut işaretleri aslında hafif zaman yerini alır.

Ritmik bir uyum için farklı şiddette en az iki zaman gerekir. Bu iki zamanın tekrarı ile ancak basit bir ritm oluşturulabilir. Bu nedenle bir usul olabilmesi için de bir kuvvetli ve bir hafif zaman olmak üzere en az iki zaman gereklidir. Tek zamanlı usul olmaz.vurmalı Şiddet Farkları İle Vuruşlar

Share and Enjoy

  • wp socializer sprite mask 32px Şiddet Farkları İle Vuruşlar
  • wp socializer sprite mask 32px Şiddet Farkları İle Vuruşlar
  • wp socializer sprite mask 32px Şiddet Farkları İle Vuruşlar
  • wp socializer sprite mask 32px Şiddet Farkları İle Vuruşlar
  • wp socializer sprite mask 32px Şiddet Farkları İle Vuruşlar
  • wp socializer sprite mask 32px Şiddet Farkları İle Vuruşlar
  • wp socializer sprite mask 32px Şiddet Farkları İle Vuruşlar
  • wp socializer sprite mask 32px Şiddet Farkları İle Vuruşlar
Yazar : bakkalgrup
Benzer Yazılar
Türk Musikisi Eserlerinin Darbukayla İcrası Bölüm 1 - Nim Sofya Usulü
Semai usulü üç zamanlı üç vurgulu basit usullerin ikincisidir. Türk Musikisinde  cok kullanılmış usullerdendir . Dini musikimizde, saz semailerinin çoğu zaman dördüncü hanelerinde ve sarkı formunda kullanılmıştır. Batı müziğinde ise bu usulün karşılığı valsir. Usulü se...
Türk Musikisi Eserlerinin Darbukayla İcrası Bölüm 1 - Nim Sofya Usulü
Nim sofyan usulü iki zamanlı ve iki vurgulu mevcut basit iki usulden birincisidir. Nim sözcüğü yarı anlamına geldiğinden nim Sofya deyiminden  4  zamanlı sofyan usulünün yarısı anlamı da çıkarılabilir. (Nim ) kelimesi usulleri de ele aldığınızda çok görülmüştür. Birinci...
usulbilgileri
Bazı Küçük Usuller 1. Nim Sofyan 2/8, 2/4 2. Semai 3/8, 3/4, 3/2 3. Sofyan 4/8, 4/4, 4/2 4. Türk Aksağı 5/8, 5/4 5. Yürük Semai 6/8, 6/4 6. Sengin Semai 6/4, 6/2 7. Devr-i Hindi 7/8, 7/4 8. Devr-i Turan 7/16, 7/8 9. Düyek 8/8, 8/4, 8/2 10. Müsemmen-Katakofti 8/8, 8/4 11. Aksak ...
Yorumlar


Bu sitede yayınlanan yazılar kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.Tüm hakları saklıdır.
Tema : Sipsi v1
Şunlarda Hoşunuza Gidebilirclose